Sunday, March 14, 2010

Celoteh Editor - Sup & Bubur

Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah serta kurnia-Nya kita terus dapat berjalan di atas bumi-Nya ini.

Memasak merupakan sesuatu yang mudah. Memasak adalah ringkas. Sesiapa sahaja boleh memasak asalkan ada keinginan untuk memasak. Yang penting usaha, dan juga rajin. Seribu satu alasan seperti “saya tidak pandai”, “saya takut api”, “lecehlah memasak” dan yang paling biasa kita dengar “malaslah memasak” adalah antara batu penghalang bagi kita untuk belajar memasak.

Jadi, anda jangan malas sekiranya ingin belajar memasak. Memasak memerlukan usaha, serta kerajinan. Jadikanlah memasak sebagai perkara yang mudah. Paling penting, jadikanlah memasak sebagai perkara yang menyeronokkan serta menghiburkan.

Bergembira dan berseronok ketika memasak adalah kunci kepada ilmu memasak itu sendiri. Jika eksperimen masakan anda itu tidak berjaya, maka ketawakanlah kegagalan itu bersama rakan-rakan, serta keluarga anda. Jangan lupa belajarlah daripada kesilapan.
Seseorang pernah berkata kepada saya bahawa kesilapan itu bukan bererti bodoh. Akan tetapi kebodohan yang lebih parah adalah sekiranya anda tidak belajar dari kesilapan tersebut. Fikirkanlah.

Jadi, sekiranya anda ingin belajar memasak mulakanlah dengan sesuatu yang ringkas dan jadikan THE COOK sebagai panduan. Pada isu kali ini, kami menyajikan tema makanan yang ringkas akan tetapi amat bermakna dalam kehidupan seharian kita, iaitu Sup dan juga Bubur. Jadi, jangan lupa untuk mencuba resepi-resepi sup serta bubur yang kami sajikan pada kali ini. Tambahkan ilmu berkaitan masakan dan makanan bersama kami di THE COOK.

Salam Kulinari.

No comments:

Post a Comment